Calea Nationala, Nr. 2, Botosani, 710239 | Tel/Fax: 0231 518 671 | Email: office@eltransbt.ro

Istoric

Scurt istoric S.C. ELTRANS S.A. Botoşani

 

Mai 1989

Întocmire documentaţie pentru proiectul ”Introducerea transportului în comun cu tramvaiul în municipiul Botoşani”.

1990

Demararea lucrărilor de investiţii. Se aduc primele vagoane de tramvai – 10 bucăţi tip V3A şi se depozitează în incinta Depoului de tramvaie.

1991

Se definitivează tronsonul A de cale rulare de 11,6 Km în iunie şi în 06 septembrie se inaugurează primul tramvai.

A circulat pe traseul 101 Mobilă – Luceafărul şi a fost o mare atracţie, în special pentru copii.

Pe data de 06 septembrie 1991 prima garnitură de tramvai a circulat în Botoşani pe linia 101. Dotarea iniţială a societăţii nou înfiinţate a fost de 10 vagoane tip V3A-M fabricate la URAC Bucureşti. Prin punerea în funcţiune a celei de a doua linii, respectiv 102 în octombrie 1993 pe strada Primăverii, în lungime de 4,2 Km cale simplă, s-a asigurat transportul cu tramvaiul dintr-o zonă foarte populată în zona industrială a municipiului Botoşani.

1991 – 1993

Se întocmeşte documentaţia pentru tronsonul B de cale rulare pentru strada Primăverii – 4,2 Km cale simplă.

Primul tramvai în circulaţie 05.11.1993.

Între anii 1995 – 1997 societatea s-a dotat cu 6 vagoane tip V3A şi 6 vagoane tip TATRA T4D. Acestea au circulat până în anul 2001, când întreaga dotare a fost schimbată cu vagoane second-hand aduse din Germania printr-un program guvernamental finanţat de statul german.

În anul 2002, numărul de vagoane aflate în circulaţie pe cele două linii de tramvai a fost de 26 buc. Modernizarea societăţii a continuat în anul 2011, când s-au achiziţionat 11 vagoane de la firma DVB Dresden din Germania.

Cale rulare

Calea de rulare este construită din dale prefabricate din beton cu dimensiunea 6 x 2 m şi are o lungime de 15,8 Km. Ecartamentul acesteia este ecartament de tip normal, respectiv 1435 mm. Şina pentru rulare este de tipul „Oţelul Roşu” şi este încastrată în profilul Omega din dale cu ajutorul garniturilor din cauciuc, necesare pentru asigurarea elasticităţii infrastructurii. Poziţionarea dalelor este făcută pe mijlocul străzii, pe ambele sensuri de circulaţie, în vederea asigurării unui trafic fluent.

STU 2 x 1600 A

Staţia de tracţiune urbană STU 2 x 1600 A este situată în centrul energetic al reţelei de contact, pe care o alimentează cu curent continuu la tensiunea de 600 V. Aceasta este amplasată pe strada Ana Ipătescu nr. 1, în imediata apropiere a S.C. E.ON – S.A. – Sucursala Botoşani (Alimentarea cu energie electrică se face cu cabluri de curent continuu, amplasate subteran. Puntele de injecţie, în număr de cinci, sunt distribuite astfel : două pe străzile Primăverii şi trei pe strada Calea Naţională). Alimentarea staţiei de tracţiune se face la tensiunea de 20 KV din staţiile Botoşani şi E.ON S.A. Botoşani printr-un post de transformare.

Reţeaua de contact

Reţeaua de contact are o lungime de 15,8 Km şi este secţionată în cinci tronsoane, fiecare tronson de reţea este alimentat prin intermediul cablurilor de current continuu şi a centrelor de alimentare şi întoarcere.

Aceasta este de tip rigid, iar suspensia firului de contact se realizează prin intermediul traverselor din sârmă de oţel, a consolelor din ţeavă, a armăturilor izolante şi a clemelor de prindere şi înnădire. Firul de cupru utilizat este de tipul TT-80, iar stâlpii pentru susţinerea reţelei sunt de tipul SF 4 – 11 şi SF 8 – 11.